Uraloğlu duyurdu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’ndan çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin yazılı bir açıklamada bulundu. Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, savaşın başından beri Basra Körfezi’nde bulunan “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçerek Körfez’den ayrıldığını kaydetti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, ihtiyaç duyulan durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli temas…

İran, Hürmüz Boğazı’ndan geçişleri günlük kotaya bağladı

İran’ın yarı resmi Fars Haber Ajansı’nın askeri bir kaynağa dayandırdığı habere göre, Hürmüz Boğazı’ndan gemi geçişlerine günlük sınır getirildi. Askeri kaynak, İran Devrim Muhafızları Ordusu Deniz Kuvvetleri ile varılan koordinasyon kapsamında, boğazdan her gün yalnızca belirli sayıda geminin geçişine izin verileceğini açıkladı. Reuters’ın aktardığına göre kaynak, geçişine izin verilecek gemi sayısının günlük koşullara göre değişiklik göstereceğini belirtti. İsrail’in düşmanca eylemleri ve ABD’nin ateşkes taahhütlerini ihlal etmesi nedeniyle Hürmüz Boğazı’nın geçtiğimiz günlerde kapatıldığı, bu süreçte hiçbir gemiye geçiş izni verilmediği ifade edildi. Öte yandan gemi takip verileri, Hürmüz Boğazı’ndaki gemi trafiğinde hareketliliğin arttığını gösteriyor. Bugün boğazda mahsur kalan iki ultra büyük…