Türkiye’ye orta koridor ve kalkınma yolu dopingi: Artık bütün yollar Türkiye’ye çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Alternatif Koridorlarla Yola Devam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatiflerin çeşitlendirilmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde Hürmüz Boğazı’nın İsrail’in İran’a saldırması sonucunda kapatılması ihtimaline değinen Uraloğlu, tek bir hatta bağlı kalmamak gerektiğini vurguladı. Bu nedenle, hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Koridoru üzerinde gerekli çalışmaların yapıldığını aktardı.

‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ 27-29 Haziran’da

Bakan Uraloğlu, Karayolları Ortaköy Sosyal Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında, 27-29 Haziran tarihleri arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na dikkat çekti. 50’den fazla ülkenin bakanlarının temsil edileceği etkinliğin küresel etkisine değinen Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik ve jeostratejik açıdan önemine işaret etti.

Uraloğlu, “Ülkemizde ulaştırma alanında büyük işler başardık. Ancak henüz yapmamız gereken birçok iş var. 2002 yılından bu yana kara yolları, demir yolları, hava yolu, denizcilik ve haberleşme alanlarına 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımların ülke ekonomisine yaklaşık 1 trilyon dolarlık bir katkısı oldu” şeklinde konuştu.

Uraloğlu: 1 Milyon İstihdam Sağlandı

Uraloğlu, yıllık doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 1 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti. Kara yollarında yapılan çalışmalar sonucunda bölünmüş yol uzunluğunun 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını aktaran Bakan, demir yolu ağı uzunluğunun 14 bin kilometreden 29 bin 742 kilometreye yükseltildiğini ve hava yolu sektöründe de önemli gelişmeler kaydedildiğini söyledi.

‘Ulaşım Süreleri Daha da Kısalacak’

Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde dört saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini belirtti. Ayrıca, Orta Koridor projesiyle Hazar geçişli yolun güçlendirildiğini ve bu sayede taşıma sürelerinin önemli ölçüde azaltılacağını ifade etti. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımacılığının gelecekte en az yüzde 30’unun demir yoluyla gerçekleşeceğini öngördüklerini de dile getirdi.

Related Posts

Sanayi üretimi mayısta bu yılın en yüksek artış hızına ulaştı

Sanayi üretimi mayısta bu yılın en yüksek artış hızına ulaştı

Esnaf her an sigara resti çekebilir! Nedeni ise…

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye genelinde bakkal, büfe ve tekel bayilerinin sigara firmalarının haksız uygulamaları nedeniyle büyük bir çıkmazla karşı karşıya bulunduğunu bildirdi. Sigara fiyatlarına …

Dünyada otomobil almanın en pahalı olduğu ülkeler: Türkiye kaçıncı sırada?

Otomobil sahibi olmak dünya genelinde giderek zorlaşıyor. Küresel ölçekte hazırlanan yeni bir rapor, sıfır araç fiyatlarının birçok ülkede belirgin şekilde arttığını ortaya koydu. Vergilendirme politikaları, döviz kuru etkileri ve ekonomik dinamikler …

Emeklilikten sonra sigortasız çalışmanın riskleri neler? Maaş kestirerek çalışmak kimler için avantajlı?

Türkiye’de emekli olduktan sonra çalışmaya devam etmek oldukça yaygın. Ancak uzmanlar uyarıyor: Sigortasız çalışan emekliler ciddi yasal ve ekonomik risklerle karşı karşıya. İş kazası, tazminat, SGK desteği gibi temel haklar sadece sigortalı …

Bitcoin’de 14 yıl sonra tarihi hareket: Milyarlarca dolarlık işlem yapıldı!

Bitcoin blok zincirinde uzun süredir hareketsiz kalan cüzdanlardan büyük transferler yapıldı. Uzmanlar bu hareketi “Bitcoin’de güç el değiştiriyor” yorumuyla değerlendiriyor. Kurumsal yatırımcı ilgisinin arttığı bir döneme işaret ediyor.

Bakır fiyatları rekor kırdı

ABD Başkanı Donald Trump’ın bakır ithalatına yüzde 50 tarife getireceklerini bildirmesinin ardından bakırın libresi uluslararası piyasalarda 5,81 dolarla rekor kırdı.